Anthony Hill flyttet hjem til Australia idag og kommer til å jobbe med noe som er viktig for oss alle

AnthonyHill

Vårt medlem Anthony Hill flyttet idag utifra vårt område. Etter å ha bodd over 21 år i Bergen begynte på hjemreisen til Australia tidligere idag. Anthony Hill er for mange i Bergen kjent som den ultimate quiz masteren. Mange tusen spørsmål har  han framført i munter tone på flere forskjellige steder disse årene. Sammen med kameraten Mark Pettit har han også vært med på å samle inn over 1,3 millioner kr til kreftsaken over flere år. Han kommer nå til å arbeide med plastikkforurensning som er et av jordklodens store miljøproblemer. Årlig havner anslagsvis 4,8 millioner tonn med plast i verdenshavene. Minst en million sjøfugl og marine pattedyr dør av å få i seg plast årlig. Selv om plast slites opp i mindre biter så brytes ikke mikroplastbitene ned i naturen. Plastikkforurensning er et av jordens store miljøproblemer. Anthony har laget et nytt konsept for å jobbe med problemet som du kan lese mer om på nettsiden her:    http://triviatour.quizwest.no/?page_id=60

Vi ønsker med dette Anthony takk for oppholdet og medlemskapet samt lykke til med det viktige arbeidet !