INNSPURT VALGKAMP 2017

Her ser du en samlet oversikt over ALT som skjer i valgkampsinnspurten:

september 4, 2017

VIKTIGST: Dør-til-dør aksjoner

På dør-til-dør-aksjoner får du mulighet til å ha hyggelige samtaler med potensielle velgere, i områder hvor De Grønne har spesielt høy valgoppslutning. Du får en unik mulighet til å fortelle velgere om hvorfor du mener De Grønne er det rette valget, og til å lytte på innspill til vår politikk. Vi vet at ingen andre aktivitet er like effektiv for å påvirke velgere i riktig retning. Alle kan være med, også de som ikke har gjort det før- alle aksjoner har en gruppeleder som tar ansvar for gruppen.

PÅMELDING BERGEN – PÅMELDING HORDALAND – Facebook-event

VIKTIG: Stands og kollektivdugnaden

Vi vil selvfølgelig også ha fullbemannet stands i de prioriterte områdene i innspurten. Alle kan være med, også de som ikke har gjort det før. Torsdag 7. september blir den stor ‘kollektivdugnaden’ med arrangementer i nøkkelområdene. Ikke vær redd for å sette deg opp på en vakt hvor det er mange fra før av. Blir det mange på en vakt, kan vi sette opp en ekstra aksjon eller en ekstra stand.

PÅMELDING BERGEN – PÅMELDING HORDALAND – Facebook-event

OGSÅ VIKTIG: Aksjoner

Vi ønsker økt synlighet i innspurten, og det får vi til ved å stå opp kjempetidlig eller være tilstede i rushtiden. Det blir morgenaksjoner hver eneste hverdag, og det blir arrangert bl.a. high-five aksjoner.

PÅMELDING BERGEN – PÅMELDING HORDALAND – Facebook-event

Alle kan også bidra digitalt ved å bruke Apptivisten og kommentere, lik og del MDGs saker på sosiale media.

HER finner dere en fullstendig oversikt over alle aktivitetene vi vil mobilisere til frem til valget.

PRIORITERT OMRÅDER:

Siden det er Stortingsvalg i år og ikke kommune/lokalvalg, er det antall stemmer på fylkesbasis som teller. Derfor har valgkampledelsen pekt ut visse prioritert områder basert på velgeranalyser og andre forhold. Vi er nødt til å sette inn ressurser i de områdene hvor vi har høyest sannsynlighet for å påvirke velgere, og det innebærer at aktiviteter i ikke-prioritert områder avlyses og frivillige derfra oppfordres til å være med på arrangementer i andre områder i nærheten av der de bor. Utvalgt valgkretser finnes i Bergen, Voss, Osterøy, Bømlo, Stord, Meland og Vaksdal.

• Medlemmer fra Sveio, Austevoll og Fitjar mobiliseres til utadrettet aktivitet i utvalgte kretser på Bømlo.
  • Medlemmer fra Kvinnherad, Tysnes, og Etne mobiliseres til utadrettet aktivitet i utvalgte kretser på Stord.
  • Medlemmer fra Ullensvang, Granvin, Odda og Ulvik mobiliseres til utadrettet aktivitet i utvalgte kretser på Voss.
  • Medlemmer fra Kvam, Jondal, Masfjorden og Modalen mobiliserers til utadrettet aktivitet utvalgte kretser på Vaksdal.
  • Medlemmer fra Os blir på Os.
  • Medlemmer fra Fjell, Sund, Øygarden, mobiliseres til utadrettet aktivitet i utvalgte kretser i Askøy.
  • Medlemmer fra Lindås, Austrheim, Fedje og Radøy mobiliseres til utadrettet aktivitet i utvalgte kretser på Meland.
  • Medlemmer fra Samnanger mobilseres til utadrettet aktivitet på Osterøy.